Pirmieji psichologiniai dėkingumo tyrimai pradėti XX amžiaus viduryje, kai G. Simmel, 1950; A.W. Gouldner 1960, apibrėžė dėkingumą kaip moralinę emociją. Vėliau ši samprata buvo praplėsta, kaip atsakas į pripažinimą, kad kai kurios dovanos yra negrąžintos. Dėkingumo kaip moralinio motyvo funkcija pasireiškia tuo, kad ji žadina žmogų imtis socialinio elgesio, kaip motyvacinio mechanizmo: labiau tikėtina, jog žmogus, tapęs dėkingas dėl kito žmogaus elgesio ir pats teiks pagalbą kitiems. Gegužė - dėkingumo mėnuo. Gimnazijos psichologės Aušra ir Akvilija kvietė gimnazijos mokinius įsitraukti į „Dėkingumo akcijas“. 1-4 klasės gamino „Dėkingąsias rankytes“, 5- 8 klasės rašė „Dėkingumo žinutes“, I-II klasės rašė dėkingumo laiškus Mokytojams, o abiturientai buvo pakviesti parašyti Dėkingumo laišką Gimnazijai. Kviečiame pasidžiaugti vaikų sąmoningumu ir jų gebėjimu jausti dėkingumą. Padėkos
