Lapkričio 24d. Ia ir Ib klasėms pilietiškumo pagrindų pamoka vyko LR Seime.
Tema buvo: Lietuvos Respublikos Seimas - nacionalinė įstatymų leidžiamosios valdžios institucija.
Su teorija mokiniai buvo jau susipažinę. Žinojo, kad Lietuvos LR sudaro Tautos atstovai – 141 Seimo narys. Jie renkami 4 metams vienmandatėse ir daugiamandatėje rinkimų apygardose remiantis visuotine ir lygia rinkimų teise, slaptu balsavimu tiesioginiais mišriosios sistemos rinkimais. Pagrindines Seimo nario teises ir pareigas apibrėžia LR Konstitucija, LR Seimo statutas ir kiti įstatymai. Seimas svarsto, priima, leidžia įstatymus, pritaria arba nepritaria Prezidento teikiamai Ministro Pirmininko (Vyriausybės vadovo) kandidatūrai, prižiūri Vyriausybės veiklą, tvirtina valstybės biudžetą bei prižiūri, kaip jis vykdomas, nustato valstybinius mokesčius, skelbia savivaldybių rinkimus, ratifikuoja LR tarptautines sutartis.
Įstatymų projektams nagrinėti Seimas sudaro komitetus, o siauresnės paskirties reikalus nagrinėja komisijos (nuolatinės ir laikinosios). Parlamento sesijos darbų programas ir posėdžių darbotvarkes svarsto, komitetų ir frakcijų darbo organizavimą derina Seniūnų sueiga, kurią sudaro Seimo valdybos nariai ir frakcijų atstovai.
Tai teorija, kurią mes sužinome per pilietiškumo pagrindų pamokas.
O kaip tai praktiškai atrodo, kaip vyksta darbas iš vidaus? Tai pabandėme akies krašteliu pamatyti lankydamiesi LR Seime, dalyvaudami edukaciniame užsiėmime.
Edukaciniame užsiėmime stebėjome plenarinį Seimo posėdį, stebėjome, kaip vyksta įstatymų priėmimas, susitikome su Seimo nariu iš Panevėžio G. Palucku, kuris atsakė į mus dominančius klausimus, sužinojome, kad Seimo nario darbas yra labai įvairus, reikia turėti įvairių kompetencijų, nuolat tobulėti, nuolat stebėti gyvenimo pokyčius ir į juos būti pasiruošus laiku ir vietoje reaguoti. Aplankėme Seime esančius kabinetus, kuriuose vyksta valstybei svarbūs įvykiai. Iš edukatorės sužinojome Seimo svarbiausias veiklos kryptis.
Aišku, lankėmės istorinėje Kovo 11-osios salėje, prisiminėme jos istorinę svarbą, aplankėme išsaugotą parlamento gynybos barikadų fragmentą – Sausio 13-osios memorialą, Seimo rūmuose įrengtas memorialines lentas, išsaugotą išdaužtą stiklą, įamžinantį Laisvės gynėjų atminimą. Mokiniai praktiškai pamatė kaip veikia mūsų valstybė.