Balandžio 23 – 27 dienomis gimnazija turėjo svečių iš penkių Europos valstybių. Atvyko vokiečiai (4 žmonės), vengrai (7 žmonės), prancūzai (6 žmonės), italai (6 žmonės) bei portugalai (9 žmonės) vykdyti projekto, skirto migrantų integracijai skatinti. Pastarasis susitikimas jau penktasis iš šešių ir jo metu užbaigėme redaguoti atmintinę, kuri turėtų pagelbėti mokykloms bei kitoms institucijoms įtraukti migrantus į vietinės bendruomenės gyvenimą. Projekto pavadinimas „Mes skatiname integraciją“ aiškiai byloja, kokia veikla užsiima dalyviai. Jie sudėjo į atmintinės kūrimą visas idėjas bei praktinius patarimus, kurie buvo pristatyti pranešimų bei bendrų seminarų metu. Kalbos mokymui skirta bene daugiausiai dėmesio (vokiečiai, italai ir prancūzai primargino atmintinės puslapius konkrečiais sugalvotais simboliais, nes jie turi didelį skaičių pabėgėlių ir imigrantų). Vengrai, lietuviai ir portugalai nukrypo daugiau į socializaciją, nors kalbos mokymas irgi išliko labai aktualus.
Kita užduotis buvo pristatyti mokinių praktinį indėlį įjungiant socialiai atskirtas žmonių grupes į bendruomenės gyvenimą. Projekto dalyviai įvairiai pasirengė šiam pristatymui: vieni rodė skaidres, kiti sumontavo bei įgarsino filmus (portugalų išradingumu visada galima žavėtis, nes jie pateikia savo pranešimus ypač meniškai). Lietuviai sukūrė video apie Romų dalyvavimą Panevėžio Dienos centro užsiėmimuose, kalbino vienuolę, kuri dirba su Romų jaunimu bei pristatė šios tautinės mažumos jaunuolių mintis apie gyvenimą. Prancūzai domėjosi, kaip sekasi savanoriškai organizacijai padėti rumunų bei bulgarų imigrantams, kurie neturi pabėgėlio statuso, įsijungti į prancūzišką gyvenimą. Pasirodo, kad kalba yra labai sudėtingas dalykas, kai reikia konkrečiai padėti žmonėms. Nustebino didžiulė savanoriškų organizacijų, padedančių pabėgėliams ir migrantams gausa Italijoje. Pranešimų dienos vyko sklandžiai, nes partneriai atvyko gerai bei įdomiai pasirengę.
Mūsų gimnazijos projekto dalyviai nusprendė lietuvių kalbos mokyti originaliu būdu nuvesdami svečius bei dalį gimnazijos moksleivių į Meno teatro spektaklį „Karlsonas, kuris gyvena ant stogo“. Smagu buvo juoktis, kaip svečiai stengėsi atspėti, ką reiškia aktorių kartojami žodžiai, kuriuos svetimšaliai gerai įsiminė. Po spektaklio mūsų mokiniai organizavo aptarimą ir liko labai patenkinti.
Dauguma projekto partnerių pirmą kartą lankėsi Lietuvoje ir liko sužavėti lietuvių geranoriškumu, paslaugumu bei dėmesiu. Mokiniai daug bendravo po projekto veiklų. Jie greitai susiorganizuodavo, kad galėtų kartu praleisti vakarus, todėl išsiskyrimas buvo labai emocingas ir užsimezgė daug asmeniškų draugysčių. Mokiniai, kurie prieš šį renginį nebuvo labai susidomėję projektu, klausinėjo, kaip galima prisijungti prie Erasmus+ veiklos. Akivaizdžiai Erasmus+ projekto dalyvių susitikimas paliko didelį įspūdį ir uždegė mūsų gimnazistuose norą dalyvauti tarptautiniuose projektuose.
Erasmus+ savaitė baigėsi vakarone su Raskilos etnografiniu ansambliu bei lietuviškomis vaišėmis. Svečiams neįprasta buvo šokti visiems kartu, bet pamažu įsijungė mokytojai bei mokiniai. Trepsėjo, plojo bei bandė dainuoti kartu. Nuotraukos Aleksandro Kuzmicko
Penktasis susitikimas baigėsi ir laukia šeštasis Bordo mieste Prancūzijoje, kuris vainikuos projektą tarpkultūrine švente, o prancūzų koordinatorius Franck Curely pažadėjo visiems įstabų renginį. Partneriai jau galvoja į priekį ir mintys sukasi apie naujo Erasmus+ projekto rašymą 2019 -2021 metams. Į Bordo vyksime su idėjomis naujam projektui.
Projekto koordinatorė: Meilutė Balbieriūtė,